Treceți la conținutul principal

Farmacia naturii - Cum ştim dacă mierea este veritabilă ori falsă?

Mierea de calitate cristalizează, iar cea falsă nu!

Nu mai este nevoie să convingem pe nimeni cît de sănătos este consumul regulat de miere de albine. Dar ştim oare cum trebuie aleasă şi consumată mierea? Secretul l-am aflat de la dl prof. Vasile Andriţoiu, apiterapeut: "Din păcate, există multe metode de falsificare a mierilor. În afară de hrănirea familiilor de albine cu melasă, ce-a mai grosieră metodă este aceea de a fierbe zahăr în infuzia unor plante, pînă cînd fiertura este adusă la consistenţa mierii. O falsificare destul de uzitată este hrănirea masivă a albinelor cu sirop de zahăr în diverse concentraţii. De aceea, în borcanele îmbietoare de pe tarabele pieţelor, poate fi miere veritabilă ori falsă. Cumpărătorul trebuie să ştie măcar atît: mierile false nu zaharisesc, în timp ce toate mierile veritabile cristalizează (în afară de mierea de mană!).

În unele cazuri, cumpărătorul este îmbiat cu miere de fenicul ori de zmeur cînd cere miere de salcîm (culorile lor sînt apropiate), iar mierea de floarea-soarelui poate "trece" drept miere polifloră (cea mai valoroasă din punct de vedere terapeutic)".Prin fierbere, mierea îşi pierde proprietăţile terapeutice.

Dacă vă cumpăraţi o miere cristalizată – acest aspect oferindu-vă garanţia că mierea este veritabilă – şi doriţi să o mîncaţi în stare lichidă sau să o folosiţi ca îndulcitor în diferite ceaiuri, dl Andriţoiu recomandă ca lichefierea să se facă la temperaturi care să nu depăşească maxim 40?C: "Să nu uităm că, mierea este produsă la temperaturi care nu depăşesc 35-37 grade C în interiorul stupului. Mierea nu este termostabilă, iar temperaturile înalte distrug o multitudine de principii vitalizante. Cand temperatura de lichefiere depăşeşte 90 C, mierea este redusă la valoarea unui zahăr lichid.

Comentarii

Ina a spus…
Multumim pt informatii! F utile.
Elena Valentina a spus…
Nu stian..multumesc pentru articol!
Mariana a spus…
Te aşteaptă un dar aici http://psalmdedor.blogspot.com/2009/07/dor-de-priviredaruri-pentru-voi.html, pentru minunatul răspuns dat la întrebarea ,,Cât de importantă e ste privirea într-o relaţie?"
Iar mâine, o altă surpriză...,,diamante" :)

Postări populare de pe acest blog

O primavara frumoasa!

Dragi prieteni,

Va doresc o primavara insorita, cu multe carti care sa va inspire viata!:)

@Gingasia

KILIPIRIM, 15-19 martie 2017

Miercurea viitoare, pe 15 martie, la etajul 2 al Unirea Shopping Center, Aripa Călăraşi, debutează o nouă ediție a târgului de carte Kilipirim. Toți cei interesați să achiziționeze cărți la prețuri speciale din oferta celor mai importante edituri autohtone au la dispoziție 5 zile în care pot vizita spațiul expozițional: 15-19 martie, zilnic între orele 10.00 și 22.00, accesul fiind gratuit. La targ, iubitorii de lectura vor gasi carti la 1 leu si discounturi substantiale, care ajung si pana la 80%, la standul fiecarei edituri.

„Din 2005 încoace, cum sosește primăvara, iubitorii de lectură din capitală și-au făcut un obicei din a aștepta o nouă ediție a Kilipirim. Ne bucurăm că putem face ca această tradiție să continue și în acest an!

Kilipirim-ul a fost o idee nouă, ce promovează vânzarea de carte direct de la editură, în special titluri aflate la «a doua tinerețe», dar si titluri noi, toate cu discount. Le mulțumim expozanților, care au pregătit, încă o dată, reduc…

Lansarea volumului ”Povești din Țara Copiilor Fericiți”

Luni, 3 aprilie 2017, ora 17.30, la Librăria ”Mihai Eminescu” din București, la numai o zi după Ziua Internațională a cărții pentru copii și ziua lui H. Ch. Andersen, scriitorul Petre Crăciun vă invită la lansarea volumului ”Povești din Țara Copiilor Fericiți”. Volumul a apărut la editura Zorio și este ilustrat de Anca Smarandache. Invitat special: criticul Alex Ștefănescu. Alături de autor, vor mai participa Anca Smarandache și realizatorul emisiunii ”Bucuria poveștilor”, Adriana Ene.

Petre Crăciun este scriitor de literatură pentru copii, jurnalist, autor de filme documentare și realizator al mai multor emisiuni de televiziune. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România- Filiala Literatură pentru Copii și Tineret și director al portalului Literatură Copii .